Call of Duty
"Nová akční válečná hra z dílen bývalých hlavních vývojářů Medal of Honor Allied Assault, kteří v lednu 2002 založili své vlastní studio - Infinity Ward. Hra nabízí nový pohled na události 2. světové války. Titul je sestaven ze tří samostatných kampaní, které vás postupně vloží do rolí příslušníků tří různých armád. Americká kampaň se odehrává v Normandii, téměř úplně při operaci s názvem Den D. Postava, kterou ztvární hráč, je naváděčem 101. výsadkové divize. Je to prostě jeden z několika výsadkářů vysazených hned na počátku samotné operace, aby označili zóny seskoku pro zbytek výsadkové jednotky. Z historických míst, která v této kampani navštívíte, jmenujme alespoň St. Mere Eglise a Brecourt Manor.
Britská kampaň vás postaví do role příslušníka pěchoty vysazované kluzáky rovněž během operace Den D. Zde budete mít za úkol dobýt a ubránit tzv. Pegasův most vedoucí přes průplav Caen. V této kampani budou využiti i vojáci z SAS (Special Air Service), na nichž bude stát velice obtížná sabotáž za nepřátelskou linií. Důležitou roli ve válce sehráli i bitevníky Tirpitz a Eder Dam, které se ve hře rovněž objeví a připraví půdu pro několik misí této kampaně. Je tu ale ještě třetí kampaň, a to za Rusy. V té se coby jeden z tisíců špatně vybavených branců pokusíte přejit řeku Volhu a vstoupit do Stalingradu pár dní poté, co na něj zaútočili Němci. Těžké pouliční bitky v troskách Stalingradu vystřídají tankové boje ve východním Polsku, to když si to Rudá armáda namíří na Berlín, kde sesazením Říšského Sněmu dochází k pádu nacistického Německa. Call of Duty je výhradně o bojích ve skupinách.
Boj po boku přátelských vojáků, popř. tanků, je hlavní náplní většiny misí. Více méně budete plnit různé úkoly v jednotkách o čtyřech až osmi mužích, ale může to být i více, což bude závislé na dané misi. Jsou zde ale i mise, ve kterých se ocitnete bez podpory svých spolubojovníků. Hra obsahuje spoustu zbraní i vozidel. Každá strana má svůj arsenál a nechybí ani zbraně německé, protože ty lze kdykoliv získat od padlých nepřátel. Tvůrci přitom dbali, aby vše vypadalo co nejvěrohodněji a také zvuky aby byly co nejrealističtější..."
![](http://www.recenze-her.cz/grafika/odrazka.png)